Oppdretterseminar 7.-8. desember

Norsk flaggRAS-gruppen i Norsk Boxerklubb arbeider nå intenst for å få ferdig den Rasespesifikke Avlsstrategien (RAS) inkl. forslag til nye retningslinjer for avl og oppdrett, slik at den kan legges frem for diskusjon på oppdretterseminaret 7.-8. desember.

På seminaret, som avholdes på Messa på Gardermoen, vil vi bidra til faktakunnskap om de områdene bl.a. helseundersøkelsen viste at vi har utfordringer i rasen. Vi har invitert noen av de dyktigste fagpersonene vi har innenfor de ulike områdene til å innlede og gi faktakunnskap - vi vil i løpet av kort tid legge ut en fyldig presentasjon av innlederne. Basert på dette ønsker vi oppdrettere (både medlemmer og ikke-medlemmer) velkommen til å diskutere dokumentet og ikke minst nye retningslinjer for avl og oppdrett. Selv om enkelte av de temaene som står på programmet også diskuteres på raseseminaret, vil vinklingen på dette seminaret være rettet mot avl og oppdrett.

Seminaret egner seg for oppdrettere og medlemmer som planlegger å starte med oppdrett og som ønsker og være med i diskusjonen om hvordan vi skal arbeide sammen for å oppfylle klubbens målsetting om at avl på rasen skjer i riktig retning, slik at vi får fysisk og psykisk sunne og sosialt tilpassede boxere.

Her er program for seminaret.

Seminaret holdes på Gardermoen samfunnshus ”Messa” som klubben har leid for anledningen. Dette ligger vegg-i-vegg med Clarion Airport Hotel – 5 minutter fra Gardermoen.  Seminaret vil vare fra 09.00 lørdag morgen og avsluttes kl 17.00 søndag. Middag kl. 19.00. Dagens meny er lam indrefilet med ratatoille og annapotet. Til dessert serveres panna cotta.

Pris:
1000 for medlemmer – 1400 kroner for ikke-medlemmer inklusive lunsj begge dager og  middag m/to glass vin eller mineralvann. Påmeldingen er bindende. Overnatting må den enkelte besørge selv.

Det er kommet spørsmål om hvorfor seminaret ikke legges tidligere - grunnen til dette er rett og slett at vi ikke har mulighet til å få rimelige lokaler helgen før (som var opprinnelig dato styret ønsket for seminaret). Vi måtte da velge mellom en pris på 1000 kroner (1400 for ikke-medlemmer) 7.-8. desember eller 2200 kroner (2600 kroner for ikke-medlemmer) 30.november-1. desember. Vi valgte å holde prisen lav, slik at det gir rom for at så mange som mulig skal kunne delta.

Påmelding kan du sende til post@norskboxerklubb.no  Det er begrenset antall plasser og alle som melder seg på vil få en mail i retur der plassen bli bekreftet.